Wednesday, February 10, 2010

Kasih Kita I

Aq terlihat dia bersama seorang gadis. Mungkin, gadis inilah yang dikatakan oleh kawanku itu. Mereka kelihatan mesra. Aku menatap mukanya, dia pula melihat reaksiku. Namun, aq hanya berdiam diri. Kami terus berselisih antara satu sama lain tanpa bertegur sapa. Aq hanya dapat mengukir senyuman semanis yang mungkin kepadanya.

Aq meneruskan perjalananku untuk terus membeli-belah barang2 keperluanku. Setelah beberapa langkah aq berselisih dgnnya, tiba2 seseorang menghalang langkahku. Aq melihat raut mukanya.

Dia?! Kenapa...? Tanpa aq berkata sebarang kata2, dia mengukir senyuman diwajahnya. Tanpa ragu2 aq membalasnya.

"Ko kenal aq ka?" Dia memulakan bicara. "Alhamdulillah, kenal," kata2 itu yang kulemparkan setelah memberi senyuman sinis kepadanya. Gadis itu masih disisinya.

"Gf ko?"Tanyaku padanya. Dengan selamba dan terdengar ketawa kecil, dia menjawab, "Ya, gf aq. Ko dari mana? Dengan siapa? Bf?" Aq lantas menjawab, " Owh. Dari rumah. Aq jalan sorang2 jak. Hehehe. Aq mana ada bf." Sebelum meneruskan perbualan, dia mengajak aq & 'baby'nya untuk mengisi perut.

Pada asalnya aq menolak dengan alasan, aq tak nak kacau daun. Namun begitu, dia tetap mengajakku untuk turut menyertai mereka. Aq akur dgn kehendaknya kerana dia kawan lamaku yang pernah gaduh dengan ku, gembira ketika bersama. Setiap langkahku, aq melihat reaksi wajah kekasih hatinya. Aq tidak mahu timbul salah faham antara aq dan dia.

Adakah gfnya akan salah faham?
Ketahui cerita Kasih Kita seterusnya... ;)

Bersambung...

No comments: