Monday, February 22, 2010

Pengorbananku Hanya KeranaMu (Akhir)

" Syarah, tak pernah terdetik di hati ini untuk Lisa," tegasnya. Setitik air matanya yang jernih itu jatuh ke lantai pipinya.http://emo.huhiho.com Mungkin sudah lama dia pendamkan perasaan ini. " Syarah tak boleh terima Zack. Ada orang yang lebih perlukan Zack. Tolong Syarah, Zack. Dia cintakan Zack. Tolong terima dia. Mungkin dia lebih layak berada di sisi Zack." Aku cuba menerangkan. Aku juga turut mesakan keperitan Zack.

" No! Zack tak akan pilih orang lain." Dia tetap akan pendiriannya. " Apa korang buat kat sini dari tadi? Lama betul. Suara Lisa kedengaran di gegendang telingaku. " Dia lebih layak, Zack," ujarku lalu terus meninggalkan mereka berdua.http://emo.huhiho.com

Suasana gembira bertukar suram bagi kami berdua, Zack dan aku. Perasaan sedih, aku pendamkan. Suara gembira Lisa kedengaran di dalam kereta. Entah apa yang dibualkan antara mereka berdua tadi sehingga dapat menggembirakan Lisa. Namun begitu, aku, Zana, Zura & Zack hanya berdiam diri. :I

..................................................

Suasana di Lapangan Terbang Kota Kinabalu pada hari ini agak lengang. Aq melihat rakanku, Lisa yang khusyuk bercerita dengan Zack. Sesekali dapat kulihat mata Zack memandangku, namun pandangan Zack tidak kubalas. Malah, tundukan rasa bersalah beserta malu yang kubalas.

Terdengar panggilan untuk para penumpang ke KLIA suapaya masuk ke kapal terbang. " Syarah akan tunggu Zack kan?" Bisikan itu kudengar di corong telingaku. Aq kehairanan.http://emo.huhiho.com Apakah maksud sebenar Zack? Aq merenung tepat ke dalam matanya. " Zack dah bagi tahu aku semuanya. Aku minta maaf ek, Syarah. Thanks sebab berkorban untuk aku." Lisa menjelaskan segalanya. Air mata Lisa mengalir, lalu kuusap dengan penuh rasa kasih sayang.http://emo.huhiho.com

" Aku sanggup berkorban demi sesiapa pun yang aku sayang. It's ok, Lisa." Senyuman kulemparkan untuk Lisa. =]

" Zack pergi dulu ek. Syarah akan tunggu Zack kan?" Soalan ity dia ulangi. Aq mengukir senyuman. " InsyaAllah, Zack." Tanpa kusedari air mataku turut mengalir.http://emo.huhiho.com Senyuman terakhir oleh Zack menenangkan hatiku.

Pengorbananku ini hanya keranaMu, ya Allah!

Pengorbanan itu memang pahit,
Namun, hasil pengorbanan sememangnya manis. :) Nantikan kemunculan Penantiannya... selepas ini. tQ 4 reading! http://emo.huhiho.com

5 comments:

Dak Wan® said...

Cerita yang bagus! Sambung lah lagi!

lil caliph said...

ouhh.menusuk ke hati :)

Billet-DOux said...

uweeek.. napa mesti berkorban! sob..sob..

ceritaSyaza said...

billet-doux, he3... sbb dia sygkan kwn die :)

lil caliph, he~

Dak Wan, tQ! sambung? dah abis dah cerita nie. Tapi cerita baru akan datang. oK!

bikebluemount said...

Lisa tu undur diri ke tak? Aku harap sangat Zack tu dapat kat Syarah. :)