Tuesday, February 16, 2010

Pengorbananku Hanya KeranaMu I

" Lisa, Zana, ni kawan aq, Zack." Senyuman yang disedekahkan oleh mereka berdua amat manis. Zack turut membalasnya. Lisa seorang yang amat peramah. Mudah didekati, namun sikapnya yang agak dingin kadang2 boleh membuatkan orang takut berkawan dengannya. Namun, bagi aq Lisa ialah kawanku yang amat periang. Kelemahannya akan kelihatan apabila masalah besar melanda dirinya. Zana pula kawanku yang agak pendiam. Aq tidak tahu bagaimana Lisa & Zana ini boleh menjadi sahabat yang amat rapat walaupun sikap mereka agak berlawanan.

" Eleh, ko ni Syarah, malu2 lagi. Bf ko ek?" Lisa bersuara tanpa segan silu. Kami memandang antara satu sama lain & terus menggelengkan kepala tanda tidak setuju akan kata2 nya. Lisa 7 Zana tergelak akan gelagat kami berdua. " Relax arr. Aq main2 je lah," kata Lisa kepada kami. Suasana di tempat Lisa 7 Zana memerah keringat ini agak lengang kerana kedudukannya yang agak terpencil. Namun begitu, ramai juga yang pernah berkunjung ke kedai mereka. Kadang kala ada juga yang datang sekali, nak datang lagi kerana harganya yang berpatutan.

" Kita orang nak pergi makan. Korang nak ikut?" ajakku setelah melihat wajah mereka yang agak kepenatan. Kelihatan anggukan yang diberikan. " Siapa belanja?" soal Lisa sambil tersenyum. Zana menyinggul bahu Lisa. :) " Jangan risau arr, Zack belanja. oK!" jawabku. Raut wajah Zack yang kurang senang dengan jawapanku kelihatan. Aq hanya tersenyum & tidak mengendahkan jawapan yang kuberikan tadi.

Sejerus selepas makan, kami menemani Lisa & Zana kembali ke tempat kerjanya. " Korang dari mana? Pelik la. Sebab Syaza tak pernah jalan berdua dengan lelaki." Zana cuba untuk bersuara. " Owh. Hehehe. Aq dari sana (sambil menunujuk ke arah bangunan yang berada di simpang jalan). Tiba2 , bila aq nak datang sini, nak jumpa korang, terserempak dengan dia. Dia yang nak ikut2 aq. Hehehe," jelasku. Kedengaran gelak mere meriuhkan suasana.

" Zack, kenapa dari tadi ko diam je?" soal Lisa kepada Zack yang dari tadi hanya mendiamkan diri sahaja. :I

Mengapakah Zack hanya mendiamkan diri?
Ketahuinya kisah Pengorbananku Hanya KeranaMu seterusnya. Enjoy ur reading! =)

Bersambung...

2 comments:

Unknown said...

kritikan membina dari cik bunbun. hehhehh!

hmm.. ade typing error sket..

n klo buleh lagi bagus guna 'aku' drpd 'aq' dan 'kau' daripada 'ko'..

buleh myedapkan pembacaan.


sekian ;) peace. do improve yea!

ceritaSyaza said...

insyaAllah cikbunbun. :)