Monday, March 1, 2010

Penantiannya... VII

Tut! Tut! Tanda pesanan ringkas berbunyi di handphoneku. Aku membaca mesej tersebut.

Salam. Kau hadir dalam setiap tatapan mataku. Entah kenapa, tidak kutemui jawapannya. Jika kau sudi, aku ingin bina sebuah jambatan persahabatan. :) Bila awak balik Johor?
-Hafeez-

Jiwang. Aku hampir tergelak. Walaupun aku pandai bermain kata-kata, namun aku hanya balas dengan susunan ayat biasa.
Wslm. Boleh, kita kawan je. Esok malam saya balik Johor.

Isyarat SMS berbunyi lagi.
Tq. :) Esok? Tak boleh lah kita jumpa lagi. Esok saya ada aktiviti dengan family . Macam mana ni?

Mesej terakhir kubalas.
You are welcome. Tak apa. Alhamdulillah, kita tak dapat jumpa. :) InsyaAllah, lain tahun kita jumpa. Who knows, right? Ok lah Hafeez, saya sibuk sikit ni. Nak kemas barang. Hajimemashite ( nice to meet you ). Salam~

SMS darinya kuterima lagi.
Em. Ok lah. Tq sebab sudi kawan dengan saya. Wslm.

Aku biarkan sahaja mesej itu. Adikku, Kyra sibuk menulis sepucuk surat lagi. Kulihat isinya. Isi yang sama. Hanya surat perkenalan diri. Di hadapan sampul surat tertulis, ' Untuk anak bongsu Aunty Zai '. Aku tersenyum sendiri. :) Barang kukemas untuk pulang ke Johor.

Adakah Kyra dapat menambat hati Faiz? Bagaimana pula dengan Farah & Hafeez? Ketahui dalam Penantiannya... akhir. Teruskan membaca! Ganbatte kudasai! =)

Bersambung...

No comments: